Hoe je jezelf online laat zien zonder in je nakie te staan

Online Marketing

“Online marketing is zo persoonlijk als je het zelf maakt.”

Sommige potentiële klanten van me zijn terughoudend als het gaat om social media. Maar online marketing is zo persoonlijk als jij het zelf maakt.

Sommige ondernemers zijn echt angstig om zichzelf bloot te geven via online kanalen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Een online bericht achterlaten dat een onbekende bestemming tegemoet gaat, is natuurlijk ook wel heel anders dan je verhaal vertellen tegen iemand die tegenover je zit.

Zo persoonlijk als jij het zelf maakt

Anders dan ondernemers vaak denken, bepaal jij op social media hoe je het spel wilt spelen.

Je hoeft niets te laten zien wat je niet wilt laten zien.
Het gaat erom dat jij je verhaal op jouw manier vertelt.
Op een manier die bij jou past. Zodat jij je er prettig bij voelt.
Zo kun je ook via de online kanalen waarde leveren.

Jouw manier van online marketing

Ik heb klanten die vier berichten per dag op Facebook achterlaten, fanatiek Periscope-filmpjes opnemen, webinars geven en alles uit de kast trekken om maar gezien te worden. Ik heb er ook die één bericht per week genoeg vinden en juist via LinkedIn hun doelgroep opzoeken.

Wat voor beide soort klanten geldt, is dat ze het op een persoonlijke manier doen. De een meer outgoing dan de ander, maar wel dicht bij zichzelf.

Laat jouw waarde zien en doe dat op jouw manier. Dan zul je klanten aantrekken die daar hetzelfde in staan. En dan maakt het niet uit via welk kanaal en in welke frequentie je je waarde verspreidt.

Deel of Tweet
#Zichtbaarheid en #authenticiteit zijn belangrijk, maar #onlinemarketing is zo persoonlijk als je het zelf maakt.

Authenticiteit is de sleutel

Dat de ouderwetse flyertjes niet meer zoveel zoden aan de dijk zetten en online marketing je bedrijf naar een hoger plan kan helpen, is duidelijk. Authenticiteit blijft hierbij wel de sleutel.

Niemand is op zoek naar onpersoonlijke massacommunicatie.
Mensen zijn op zoek naar jou!
Alleen, jouw doelgroep moet jou wel kunnen vinden!

Hoe aanwezig ben jij als ondernemer op social media? Ik ben benieuwd wat jij vindt van online marketing!

Ook interessant voor je:

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Reactie